Postala utskick
Vid postala utskick har det blivit en konst att välja och hitta rätt målgrupp för att matcha ert erbjudande. Det kan också skilja tusenlappar på portot vid stora utskick. Med våra verktyg kan vi se till att ni får högsta träffsäkerhet till lägsta möjliga portokostnad.
Våra tjänsteområden / Solutions
Nå rätt mottagare till lägsta kostnad
Att hitta rätt målgrupp att bearbeta med marknadsföring är en av våra specialiteter. Vi vet vilka databaser som är lämpligast att selektera fram rätt målgrupp, oavsett om det är B2B eller riktat B2C. Vid stora utskick är det också värt att se upp med portopriset, som kan skilja i tusenlappar. I Sverige går det idag att välja mellan flera portoaktörer med differentierade tjänster för postala utskick. Utdelningen skiljer sig också i olika delar av landet. Parametrar, som bl a vikt, antal och geografisk placering blir därmed avgörande för portopriset.
Inom TMG har vi stor kunskap om detta och dessutom långvariga samarbeten med Sveriges största portoleverantörer. Därför kan vi alltid optimera era dr-utskick så ni når rätt utvalda mottagare på bästa dag till minsta möjliga kostnad.
Vill du veta mer om postala utskick?
Målgruppsurval för postala utskick
Ju mer ni känner till om era kunder, desto bättre kan ni rikta erbjudandet så att det väcker relevant intresse när det landar i deras brevlåda. Med högre träffsäkerhet och effektivare budskap får kampanjen rätta förutsättningarna till större framgång och bättre ekonomi. Idag går det att få reda på mer relevant och detaljerad information om era kunder än någonsin förr. TMG har egna verktyg som ger tillgång till marknadens bästa databaser och kan sortera fram fakta för just ert företag så att ni får ut mesta möjliga effekt av varje utskick.
ADR – Adresserad direktreklam på individnivå
Innan ni skickar ut postal adresserad reklam bör ni analysera vem ni riktar kommunikationen till. Hur ser målgruppen ut, var bor de, hur stor är sannolikheten att de kommer att attraheras av era produkter/tjänster? Vilket erbjudande kan ni locka dem med? Har ni ett färskt adressregister, så att ni inte skickar ut reklam till någon som flyttat eller avlidit?
Vi kan hjälpa till att ta fram adresser till era målgrupper på flera olika sätt. På hushålls- och personnivå samt via t ex kommun, postort eller län. Det går också att få reda på köpkraft, utbildningsnivå och andra mjuka variabler. Kanske vill ni specifikt nå bostadsrättsföreningar eller hundägare? Inom B2B kan vi antingen utgå ifrån ett befintligt adressregister eller söka på branschkoder, omsättning, antal anställda, etc, för att filtrera fram den kundprofil ni vill nå.
Genom en analys av er befintliga kundstock kan vi hjälpa till att skapa ett utskick med ett budskap som känns både relevant och personligt.
WebAssist – ODR – Oadresserad reklam
Ni behöver absolut inte dela ut oadresserad reklam till alla hushåll på en hel ort om er målgrupp bara finns i delar av den. Med hjälp av WebAssist, kan vi ta fram statistik på t ex ålder, kön, antal barn, boendeform och köpkraft och filtrera fram de postnummerområden där de flesta ur er önskade målgrupp återfinns. Är ni osäkra på målgruppen kan vi skapa en bild av den genom att titta på er befintliga kundstock och göra mätningar i kassan, eller med tillgång till ert kundregister. Utifrån den bilden kan vi sedan hitta tvillingkunder inom andra postnummer.
Vårt eget WebAssist är ett verktyg som gör att vi kan hantera hela DR-kampanjer, för alla era butiker, oavsett hur många eller hur utspridda ni är. WebAssist tar fram målgruppsurval och hanterar träffsäkra ODR-utskick, samtidigt som det tar hand om beställning och distribution av kampanjmaterialet till butikerna, så att alla får sina skyltar i tid.
Effektmätning i butik
Ni kan sluta gissa vad som fungerar eller inte fungerar när det gäller er marknadsföring. Vi har verktyg som ger tillförlitlig fakta och skapar en enkel och effektiv ”första hjälpen” inför framtida aktivitetsplanering. Med ROMI (return of market investment) erbjuder vi ett kraftfullt och säkert mätsystem för butiker eller kedjor.
När ni gjort ett unik målgruppsurval och utskick med WebAssist kan vi enkelt räkna fram effekten av marknadsföringskampanjen genom att sätta besöksräknare vid butikens entré samt analysera statistik från kassasystemet. Med detta får ni både reda på hur många som besöker butiken och hur många som är betalande kunder.
ODR – portooptimering
Med oadresserad direktreklam går det att nå många nya kunder inom ett avgränsat område till en låg kostnad. Direktreklam utan adress delas ut till hushåll och företag i speciellt utvalda områden en till två vardagar i veckan. Eftersom reklamen inte skickas till någon personlig mottagare passar den för er som inte har någon egen kunddatabas eller vill nå en helt ny målgrupp utan att behöva köpa adresser. Här har vi samarbete med både SDR och PostNord som gör att ni kan nå alla hushåll i Sverige. Som komplement hanterar vi även iblandning i dagspress och Villalivet, vilket kan vara det mest kostnadseffektiva alternativet på vissa orter.
ADR – portooptimering
Ni som har verksamheter där ni är beroende av postala utskick vet att portokostnaderna har en tendens att skena. Ibland kan den till och med svara för upp till 80% av den totala kostnaden. Då ska vi ge er en positiv överraskning – TMG kan sänka era portokostnader en hel del.
Vår långa och gedigna erfarenhet av att hjälpa både större och mindre företag och organisationer har lärt oss knepen att sänka portokostnaderna för direktmarknadsföring. Vi använder idag en etablerad mjukvara som optimerar porto mellan tillgängliga aktörer på svenska marknaden, vilket oftast innebär stora besparingar. Långvariga samarbetsavtal med flera olika operatörer gör att vi kan erbjuda rabatterade porton med bästa lösningen för varje enskilt fall. Detta gäller även för utlandsförsändelser! Vårt system gör också att vi sparar in mycket av er administrationstid eftersom vi kan ta hand om både tryck, distribution och porto.
Premedia
Offsettryck
Digitaltryck
Retail och kampanj
Utställning och event
Exponering
Profilprodukter
Profilkläder
Giveaways
Reklam
Content
Digital produktion
Market Portal
Postala utskick
Ja, tack! Jag vill veta mer om postala utskick.