Vi presenterar

Idyll Sweden

Taberg media group mingel idyll

Nu ser vi fram emot att få hjälp från TMG med att öka försäljningen ännu mer genom att satsa på marknadsföring i de digitala kanalerna för att nå ut till våra kunder. Det har blivit dags att aktivt leda intresse och trafik till våra fina produkter på den nya hemsidan.

Markus Wephton
vd Idyll Sweden

Lyckad prova-på-taktik

Idyll Sweden är det unga Halmstadföretaget som med egen taktik lyckats lansera en nytt varumärke på en redan välfylld hudvårdsmarknad. Med inspiration från sandstranden i Tylösand, egna kvalitetsrecept med enbart naturliga ingredienser och en uppskattad prissättning åkte säljarna ut till utvalda hotell- och spaanläggningar med gott självförtroende. Med sig hade de ett ovanligt framgångsrikt prova-på-erbjudande.

Try and buy taktik

– Vi vet vilken fantastisk aha-upplevelse vår Salt Scrub ger. Nästan alla som provar den vill köpa den, speciellt då priset ligger så rätt. Därför räknade vi på det och kom fram till ett nytt intressant erbjudande. Vid köp av 24 burkar erhåller anläggningen en 4-kilos hink med Salt Scrub tillsammans med små prova-på-skålar och en liten skylt som beskriver hur skrubben ska användas. Efter att skålarna placeras ut på toaletterna så att gästerna får prova den börjar den sälja sig själv, berättar Markus Wephton som är vd på Idyll Sweden.

Win-win-win-effekt

– På Hotell Riviera i Båstad upptäcktes plötsligt kö till vissa toaletter när det var ledigt på andra.
Köerna bildades vid toaletter som hade vår Salt Scrub på handfatet. Du ska aldrig underskatta kraften i ryktesspridning och extra kul att få igång en god sådan. Taktiken med våra prova-på-skålar skapar en win-win-win-effekt för både oss själva, hotellen och deras kunder. Vår saltskrubb har snabbt blivit en bästsäljande spaprodukt samtidigt som gästerna uppskattar hotellet för deras generositet att bjuda på gratis saltskrubb som ger en fantastisk skön känsla, ler Markus.

Fakta

Idyll Sweden erbjuder skandinaviska hudvårds-produkter med vårdande texturer och noggrant utvalda ingredienser som gör att du och din hud mår riktigt bra. Produkterna är därför så naturliga som de kan bli. Inga parabener, silikoner, färgämnen, paraffiner eller PEG. Näringsrika och vårdande produkter som din hud kommer tacka dig för.

Försäljningen fortsätter i webbshopen

– Salt Scrub är bara en av flera unisex-produkter i vårt hudvårdsvarumärke IDYLL. Dessa möter du kanske i spa-shoppen eller när du vill köpa din Salt Scrub och hamnar i IDYLLs webbshop. Det var när försäljningen började ta fart där som vi upptäckte brister på hemsidan som vi haft från start. Den behövde byggas om och uppgraderas för att ge oss ett mer professionellt intryck, få högre träffbild på Google, bli mer modern och lättanvänd. När vi sökte leverantör fick vi stort förtroende för Carina, Annica och Solei på Taberg Media Group i Halmstad, fortsätter Markus.

Ny lättanvänd och professionell hemsida

– I mars 2023 lanserades vår nya webb med nya produktbilder, välfungerande sökfunktioner, SEO-anpassade texter och tydliga produktbeskrivningar. Snygg, stilren, lättanvänd och gjord i WordPress så att vi själva kan göra uppdateringar i framtiden. E-handelslösningen WooCommerce gick att flytta över från vår tidigare webb, så det gick smidigt. Vi är väldigt nöjda med samarbetet med TMG. De kommer nu fortsätta hjälpa oss med marknadsföringen för att nå ut till våra kunder i alla digitala kanaler så att våra kunder hittar till idyllsweden.com. Bra också att TMG erbjuder allt vi kan tänkas behöva framöver. De har även levererat våra snygga fasadskyltar av plåt som möter oss varje dag och ger oss den image vi vill växa med, avslutar Markus.

Dela artikeln

Detta var en av våra mingelartiklar.

Klarsynt

Klarsynt

100 butiker, 100 viljor, 1 marknadschef.

Apoteket

Apoteket

Apotekets Creative Studio har vuxit med ansvaret.

Ja, tack! Jag vill gärna veta mer om Mingel.