Prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Anmäl här >

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering låter tekniken göra det smarta jobbet åt dig, så att du kan fokusera på resultatet.
Våra tjänsteområden / Creative & Solutions

Träffsäker annonsering med display- och programmatic

Visst vore det skönt om dina displayannonser hittade rätt publik, utan att du behövde gissa? Med programmatisk annonsering hjälper vi dig nå kunder som faktiskt är intresserade – på rätt plats, i rätt tid, med rätt budskap.

Vi hjälper dig hela vägen. Från budskap, design och strategi till mätning och optimering. Resultatet? Högre precision, full insyn i kampanjresultat, lägre kostnader och fler kunder.

Vill du veta mer om programmatisk annonsering?

Vi erbjuder

  • Stor räckvidd
  • Datadriven optimering
  • Flera kanaler och enheter
  • Alla populära format
  • Anpassad styrning

Varumärkeskännedom

Med datadriven precision bygger vi långsiktig igenkänning och stärker er position på marknaden. Genom avancerad programmatic annonsering säkerställer vi att ert varumärke exponeras för rätt målgrupp på rätt ställe.

Väck intresse

Vi kombinerar detaljerad målgruppsanalys med dynamiska budskap för att skapa relevanta annonsupplevelser. Detta skapar engagerande kommunikation som väcker ett genuint intresse för ert erbjudande.

Locka till konvertering

Med kontinuerlig optimering och smart retargeting lockar vi målgruppen med rätt CTA. Vi driver mätbara resultat – fler klick, fler leads och högre konverteringsgrad.

hur fungerar det?

Marknadsför till rätt målgrupp med programmatisk annonsering

  • Dina annonser visas bara för relevanta målgrupper.
  • Budgivningen sker automatiskt i realtid.
  • Nå rätt målgrupp vid rätt tillfälle.
  • Minimera spill och maximera varje investerad krona.
  • Mäter, analyserar och justerar dina kampanjer löpande.

Supply Side Platform (SSP) Integrationer

Annonsera med vår oberoende DSP

Med hjälp av vår DSP säkerställer vi att dina investeringar inom digitala medier är effektiva. Plattformen är också oberoende. För att kunna maximera värdet för medieköpare är det viktigt med en DSP som inte äger eller driver egna medietillgångar.

När används programmatiska annonser?

  • Rekryteringskampanjer
  • Produktlanseringar
  • Säsongs- eller reamarknadsföring
  • Kampanjer
  • Varumärkesbyggande aktiviteter
Taberg Media Group – Display och Programmatisk annonsering

träffa rätt med annonserna

Ledande målgruppsleverantörer

För att lyckas med programmatisk annonsering krävs även tillgång till rätt data. Vår DSP samarbetar med flera ledande dataleverantörer vilket säkerställer ni når rätt målgrupper med era budskap. Dessa målgruppsleverantörer ger oss tillgång till kvalitativa och cookiefria segment som gör era kampanjer både effektiva och framtidssäkra.

Vanliga begrepp inom programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering kan upplevas tekniskt och krångligt med många förkortningar och facktermer. För att göra det enklare har vi samlat de vanligaste begreppen inom displayannonsering här med en kort förklaring så att du snabbt får koll på vad de betyder och hur de används.

CPC (Cost Per Click)

CPC är den summa annonsören betalar för varje klick på annonsen. Summan används för att mäta kostnadseffektiviteten i kampanjen och ger insikt i vad trafiken till målsidan kostar.

CPM (Cost per Mille)

CPM anger kostnaden per tusen visningar (impressions). Du som annonsör betalar för exponering snarare än klick, vilket gör CPM särskilt användbart för kampanjer som syftar till att bygga varumärkeskännedom.

CTA (Call To Action)

En CTA är en uppmaning i en annons eller på en målplats som guidar användaren till nästa steg – exempelvis att klicka, registrera sig eller genomföra ett köp. Den fungerar som en direkt drivkraft för att omvandla intresse till handling.

CTR (Click Through Rate)

CTR mäter andelen personer som klickar på en annons i förhållande till hur många som sett den. Det är ett nyckeltal för att förstå hur relevant och engagerande en annons är.

DMP (Data Management Platform)

En DMP är en plattform som samlar in, organiserar och analyserar data från olika källor, som webbplatser och appar. Den används för att skapa målgruppssegment och förbättra precisionen i annonseringen.

DSP (Demand Side Plattform)

En DSP är en plattform som gör det möjligt för annonsörer att automatiserat köpa digitalt annonsutrymme i realtid. Plattformen används för att styra kampanjer, målgrupper och budgetar på ett datadrivet sätt.

First Price Action

I en ”first price auction” vinner den annonsör som lagt det högsta budet – annonsören betalar sen exakt det budet. Detta ger publicister mer förutsägbara intäkter, men kräver att annonsörer är strategiska för att undvika högre bud än nödvändigt.

Retargeting

Retargeting är en strategi där dina annonser riktas mot kunder som redan har besökt din målsida eller på annat sätt visat intresse för din produkt/tjänst. Syftet är att påminna och driva dem vidare mot konvertering.

RTB (Real Time Bidding)

RTB är en automatiserad process där annonsutrymme köps och säljs i realtid, på en per-impression-basis. Auktionen sker på millisekunder när en webbsida laddas, vilket gör det möjligt att nå rätt användare vid rätt tillfälle.

SSP (Supply Side Platform)

En SSP är en plattform som hjälper publicister att sälja sitt annonsutrymme programmatiskt. Plattformen optimerar intäkterna genom att koppla inventarier till flera annonsbörser och köpare i realtid.

TMG Print - bok

Ja, tack! Jag vill veta mer om programmatisk annonsering.