Varumärkeskännedom
Väck intresse
Locka till konvertering
hur fungerar det?
Marknadsför till rätt målgrupp med programmatisk annonsering
- Dina annonser visas bara för relevanta målgrupper.
- Budgivningen sker automatiskt i realtid.
- Nå rätt målgrupp vid rätt tillfälle.
- Minimera spill och maximera varje investerad krona.
- Mäter, analyserar och justerar dina kampanjer löpande.
Supply Side Platform (SSP) Integrationer
Adform
Adform är en global plattform för programmatic annonsering som erbjuder en komplett lösning för annonsörer och byråer. Med fokus på transparens och flexibilitet i sitt mångsidiga SSP kan de erbjuda avancerade styrning och optimering i realtid.
Besök hemsidan >
Adswizz
Besök hemsidan >
Broadsign
Besök hemsidan >
Equativ
Besök hemsidan >
Freewheel
Besök hemsidan >
Google Ads Manager
Besök hemsidan >
Improve Digital
Besök hemsidan >
Index Exchange
Besök hemsidan >
Livewrapped
Besök hemsidan >
Magnite
Besök hemsidan >
PubMatic
Besök hemsidan >
Smartclip
Besök hemsidan >
VIOOH
VIOOH är en global marknadsplats för digital out-of-home (DOOH) annonsering. De erbjuder ett verktyg som det möjligt för annonsörer att köpa, automatisera och optimera kampanjer på digitala skärmar med hög precision och flexibilitet.
Besök hemsidan >
Vistar Media
Besök hemsidan >
Microsoft Advertising
Microsoft Advertising ger tillgång till premiuminventarier på Edge, Microsoft Casual Games, Outlook och partnernätverk. Med avancerad datadriven målgruppsstyrning och AI-verktyg hjälper de varumärken att nå rätt kunder i rätt ögonblick.
Besök hemsidan >
SSP1
SSP1 är en supply-side-plattform som fokuserar på högkvalitativ inventarie och effektiv budgivning. De hjälper publicister att optimera intäkter genom friktionslösa programmatiskt köp och försäljning av mediainventarier och erbjuder direkt tillgång till den programmatiska annonsmarknaden.
Besök hemsidan >
Annonsera med vår oberoende DSP
Med hjälp av vår DSP säkerställer vi att dina investeringar inom digitala medier är effektiva. Plattformen är också oberoende. För att kunna maximera värdet för medieköpare är det viktigt med en DSP som inte äger eller driver egna medietillgångar.
När används programmatiska annonser?
- Rekryteringskampanjer
- Produktlanseringar
- Säsongs- eller reamarknadsföring
- Kampanjer
- Varumärkesbyggande aktiviteter
träffa rätt med annonserna
Ledande målgruppsleverantörer
För att lyckas med programmatisk annonsering krävs även tillgång till rätt data. Vår DSP samarbetar med flera ledande dataleverantörer vilket säkerställer ni når rätt målgrupper med era budskap. Dessa målgruppsleverantörer ger oss tillgång till kvalitativa och cookiefria segment som gör era kampanjer både effektiva och framtidssäkra.
Digiseg
Digiseg är en dansk dataleverantör som möjliggör segmentering baserat på hushållsinformation. De erbjuder cookie- och spårningsfria målgrupper, vilket gör det möjligt att nå konsumenter på ett integritetsäkert sätt.
Besök hemsidan >
Digital Audience
Besök hemsidan >
Eyeota
Besök hemsidan >
Global Data Resources
Besök hemsidan >
OnAudience
Besök hemsidan >
Samhub
Besök hemsidan >
Vanliga begrepp inom programmatisk annonsering
Programmatisk annonsering kan upplevas tekniskt och krångligt med många förkortningar och facktermer. För att göra det enklare har vi samlat de vanligaste begreppen inom displayannonsering här med en kort förklaring så att du snabbt får koll på vad de betyder och hur de används.
CPC (Cost Per Click)
CPC är den summa annonsören betalar för varje klick på annonsen. Summan används för att mäta kostnadseffektiviteten i kampanjen och ger insikt i vad trafiken till målsidan kostar.
CPM (Cost per Mille)
CPM anger kostnaden per tusen visningar (impressions). Du som annonsör betalar för exponering snarare än klick, vilket gör CPM särskilt användbart för kampanjer som syftar till att bygga varumärkeskännedom.
CTA (Call To Action)
En CTA är en uppmaning i en annons eller på en målplats som guidar användaren till nästa steg – exempelvis att klicka, registrera sig eller genomföra ett köp. Den fungerar som en direkt drivkraft för att omvandla intresse till handling.
CTR (Click Through Rate)
CTR mäter andelen personer som klickar på en annons i förhållande till hur många som sett den. Det är ett nyckeltal för att förstå hur relevant och engagerande en annons är.
DMP (Data Management Platform)
En DMP är en plattform som samlar in, organiserar och analyserar data från olika källor, som webbplatser och appar. Den används för att skapa målgruppssegment och förbättra precisionen i annonseringen.
DSP (Demand Side Plattform)
En DSP är en plattform som gör det möjligt för annonsörer att automatiserat köpa digitalt annonsutrymme i realtid. Plattformen används för att styra kampanjer, målgrupper och budgetar på ett datadrivet sätt.
First Price Action
I en ”first price auction” vinner den annonsör som lagt det högsta budet – annonsören betalar sen exakt det budet. Detta ger publicister mer förutsägbara intäkter, men kräver att annonsörer är strategiska för att undvika högre bud än nödvändigt.
Retargeting
Retargeting är en strategi där dina annonser riktas mot kunder som redan har besökt din målsida eller på annat sätt visat intresse för din produkt/tjänst. Syftet är att påminna och driva dem vidare mot konvertering.
RTB (Real Time Bidding)
RTB är en automatiserad process där annonsutrymme köps och säljs i realtid, på en per-impression-basis. Auktionen sker på millisekunder när en webbsida laddas, vilket gör det möjligt att nå rätt användare vid rätt tillfälle.
SSP (Supply Side Platform)
En SSP är en plattform som hjälper publicister att sälja sitt annonsutrymme programmatiskt. Plattformen optimerar intäkterna genom att koppla inventarier till flera annonsbörser och köpare i realtid.














