Digital produktion

Vi skapar digitala upplevelser som definierar och lyfter varumärken för att uppnå önskad tillväxt

Våra tjänsteområden / Creative / Digital produktion

Digital reklam kan vara otroligt kraftfull så länge det görs med användaren i åtanke. Den måste förutse deras behov och önskemål och tala till dem på ett relevant och meningsfullt sätt.

Vi driver framgångsrika kampanjer med en noggrant genomtänkt strategi som kartlägger alla kanaler och möjligheter längs kundresan. Vi guidar människor att upptäcka ditt varumärke för att de ska kunna överväga och sedan välja det genom att alltid ha empati för sitt sinnestillstånd vid varje ögonblick.

Digital produktion

Kundklubbar och nyhetsbrev

Glöm inte kommunicera med dem som redan känner er och som står närmast att ta ett köpbeslut.

För att stärka lojaliteten till befintliga kunder väljer många företag att lansera en kundklubb eller olika typer av lojalitetsprogram. Känns det inte meningsfullt med en kundklubb är det ändå viktigt att sprida uppskattning genom exempelvis ett nyhetsbrev. Oavsett vilket är det mycket enklare att genomföra än du tror.

TMG har den mjukvara för digitala nyhetsbrev och marketing automation du behöver för att enkelt och smidigt kunna kommunicera med dina kunder/prenumeranter och följa deras digitala beteenden. Vår service omfattar även att vi kan fungera som den förlängda armen till er marknadsavdelning. Då kan du överlåta all administration av systemet på oss, oavsett om det är vi eller någon annan som levererat lösningen till er. Vi har mångårig erfarenhet från flera kundklubbs-/nyhetsbrevslösningar samt både skribenter och formgivare som skapar intressanta utskick för merförsäljning.

Hemsidesproduktion

Webbdesign och webbutveckling

Om du inte har en hemsida är du näst intill osynlig i denna mediedrivna värld.

Vi utvecklar hemsidor i WordPress som är det överlägset mest populära CMS-systemet (Content Management System) i världen. Det finns över 455 miljoner webbplatser som använder WordPress-plattformen. Finessen med WordPress är att den är flexibel och anpassningsbar för att passa alla möjliga typer av webbutvecklingskrav. Den har också riktigt bra SEO-fördelar jämfört med andra lösningar genom att den läses bra av sökmotoralgoritmerna.

Vi kan ta valfritt tema och anpassa det efter dina behov. Det kan vara ett nytt tema du har köpt som behöver vidareutvecklas, eller om du vill att vi ska skapa ett skräddarsytt tema åt dig. Varje webb ska ha fokus på användbarhet så att när en person surfar in via mobiltelefon så ska den fungera sömlöst. Fokus kommer alltid att vara på konvertering för att försäkra dig om att en hög andel av trafiken som landar på din webbsida blir dina kunder.

 

 

Analytics

Google Analytics

En analys av webbens attraktionskraft med kartläggning av besökarna gör det enklare att optimera marknadsstrategin

Google Analytics är verktyget som ger dig detaljerad kunskap om besökarna på din webbplats och hur de tillbringar sin tid på den. Med rätt kunskap kan du dra slutsatser om hur själva webbplatsen, och din marknadsstrategi, kan förbättras på olika sätt. På TMG Push kan vi både hjälpa dig att administrera din webb och sköta analysen av den. När du vill ha enklare uppdateringar gjorda eller ändra bilder, kanske lägga till en kampanj eller kontaktpersoner, ser vi snabbt och lätt till att det blir gjort. Allt för att din webb alltid ska hålla sig uppdaterad och intressant.

Digitala banners

Digitala banners/programmatic

Förenkla livet genom att automatisera den digitala annonseringen. Dynamiska annonser i målgruppsstyrd annonsering är både effektivt och mer målinriktat.

Programmatic handlar om köpa och placera digitala annonser på olika plattformar där vi ser att dina målgrupper befinner sig. Eftersom det är automatiserad budgivning i realtid, är det lätt att följa och man kan ändra bud beroende på hur bannern presterar i de olika kanalerna.

Fördelar med programmatic:

  • Nå målgrupper effektivare. Utöver grunderna med geografi och demografi, kan du selektera på intressen, exv. person som besökt sidor inom en viss bransch.
  • Bättre kundförståelse. Med tillgång till mer relevant data om dina enskilda besökare/kunders beteenden och interaktionen med ditt varumärke lär du känna dina kunder bättre.
  • Bredare spridning med högre träffsäkerhet. Du kan lättare och mer effektivt nå flera målgrupper på olika webbplatser och hela tiden ha 100% kontroll.
  • Mer kostnadseffektiva kampanjer. Du kan förändra och anpassa kostnad per annonsvisning när du vill.

Även om programmatisk annonsering i stor del är automatiserad är det svårt att lyckas utan viss erfarenhet och kreativitet. Vi sätter oss gärna ner med dig och förklarar närmare.

SEO

SEO/SEM

93% av alla researchprocesser börjar med en webbsökning… och 81% av försäljningen inom B2B börjar med en webbsökning. Hur träffad blir du?

Många undrar när det är bra att använda sig av SEM/Adwords. Här är det flera faktorer som spelar in. Det beror på vilken bransch du tillhör, vilken målgrupp du vill prata med och hur konkurrenterna gör. För att bli så synlig som möjligt på Google gäller det att jobba med såväl det bakomliggande (url, titeltag, metabeskrivning, bildnamn och länkar) och med texterna på webbplatsen. Där behöver du fundera över varje sidas rubriker, innehåll och eventuella bildtexter. Glöm inte att det är de sex högst rankade sidorna i sökresultatet som får 70% av klicken. Låt oss få hjälpa dig att hamna där!

SEO (search engine optimization, sökordsoptimering eller organiskt sök) handlar helt enkelt om möjligheten att påverka var du hamnar i sökmotorernas resultatlista, utöver länkar som är köpta. På Google ligger de köpta annonsplatserna överst i sökresultatet och i högermarginalen. De benämns SEM, search engine marketing, eller Adwords. På svenska säger vi sökmarknadsföring och sponsrade länkar.

TMG digital produktion

Ja, tack! Jag vill veta mer om digital kommunikation.

Vi har mycket i vårt utbud. här kan du hitta mer matnyttigt som vi kan erbjuda dig.

Reklam

Reklam

Idé och konceptutveckling

Design och grafisk form

Grafisk produktion

Digital kommunikation

Rörligt media – film

Content

Content

Definiera målgrupp

Den taktiska aktivitetsplanen

Skapa innehållet

Nå ut – nå fram

Mäta och följa upp