Varsågod! Nya mallar för 2025 förenklar din aktivitetsplanering
Dags för ny budget och revidering av din marknadsplan inför 2025. Med hjälp av våra malldokument kommer du spara mycket tid och får en total överblick med full kontroll på marknadsbudgeten månad för månad.
Med vår guide får du tips om hur du ökar antalet leads till din säljkår. I våra färdiga excelmallar går det att fördela antalet marknadsaktiviteter över året efter budgetens storlek. Försök att variera olika mediekanaler så att marknadsplanen aktiverar försäljning hela året. Med större konsekvens under en längre period och jämnare fördelning av budgeten får ni över lag ut mer av era aktiviteter än de företag som satsar på kostsamma punktinsatser vid ett fåtal tillfällen. Var kreativa och lite modiga. Försök att gå utanför bekvämlighetszonen. Då får ni ut mycket mer av investeringen.
VÅR GUIDE FÖR HUR DU ÖKAR ANTALET LEADS TILL DIN SÄLJKÅR
- Digitala ekosystemet
- Ramverket för digitala kundresan
- Bryt ner affärsmål till digitala mål
- Definiera målgrupp
- Skapa innehåll
- Välj kanaler
- Mät och följ upp
EXCELMALL FÖR TAKTISK AKTIVITETSPLAN – flik 1
- Hjälp till självhjälp att skapa en årsplan för marknadsföringsaktiviteter.
- Lägg ert eget aktivitetspussel på veckobasis – fördela rättvist över året.
- Full koll på att budgeten håller hela året – automatisk sammanräkning.
- Förberett för alla typer av aktiviteter i olika mediekanaler – lägg till eller dra ifrån.
EXCELMALL FÖR CONTENTPLAN – flik 2
- Beskriver vad respektive aktivitet ska handla om – tema.
- Förberett för olika mediakanaler – ger god uppfattning om spridningen.
- Skapar överblick på innehållet som ska prickas av – inget faller mellan stolarna.
- Ger struktur på kommunikationen – öppnar ögonen för fler kanaler.
- Utnyttjar varje budskap maximalt – större genomslag.
FÄRDIGA MALLAR I INDESIGN
För att ni ska kunna ge ett proffsigt intryck i alla kanalerna har vi skapat ett paket med färdiga mallar i InDesign som passar för olika typer av SoMe-inlägg – även Stories – på FB, Linkedin och Instagram. Det är bara att applicera ert eget content.
Behöver du stöd i planeringen av marknadsföringsbudgeten? Är du ensam i din roll på marknadsavdelningen och behöver hjälp med att skapa internt engagemang för den digitala marknadsföringen? Vi har redan hjälpt många företag att ta nya kliv på sin digitala kundresa och har stor erfarenhet från flera olika branscher. Vi kan det här på våra fem fingrar och är bra på att förklara så att alla är med. Hör bara av dig så sätter vi igång!